Ny Sånnahall och mötesplats för unga i Åhus

Såhär kan nya Sånnaområdet i Åhus komma att se ut

Fredag 14 juli 2017

Trycket på idrottshallarna i Kristianstad är stort trots att det byggts flera nya hallar de senaste åren. Allra svårast är det för föreningarna i Åhus att få tider för träning i Sånnahallen. Många barn och ungdomar får åka till Tollarp och Fjälkinge för att träna.

Ny idrottshall vid nya Sånnaskolan…

Inför valet 2014 lovade Liberalerna att två nya idrottshallar skulle byggas. Nu kan vi berätta att detta kommer bli verklighet

En ny hall kommer finnas på Näsby när Lingenässkolan står klar 2019, och i Åhus kommer det byggas en ny idrottshall i anslutning till nya Sånnaskolan. Även den kommer vara klar under 2019.

…och en renoverad Sånnahall som kan bli en mötesplats för fler

Den gamla Sånnahallen är så sliten att den behöver en omfattande renovering för att öka tillgänglighet och möta det ökade behovet. Denna renovering planeras i anslutning till bygget av den nya hallen.

Vi vill att nya Sånnahallen blir mer än bara en idrottsanläggning. Liberalernas kommunalråd Pierre Månsson vill samverka med föreningsliv och företag i Åhus för att skapa en ny mötesplats. ”Kanske kan fritidsgården ligga i anslutning till Sånnahallen och caféet?” säger Pierre som kommer bjuda in föreningslivet och Platsorganisation Åhus till samtal om detta under året som kommer.

Såhär kan nya Sånnaområdet i Åhus komma att se ut

Skissförslag sånnahallen
Skissförslag från C4-Teknik Kristianstad kommun

Läs mer om vår politik , 14 punkter för ett bättre Kristianstad.